Winteravondconcert

Op 22 december heeft de slagwerkgroep van ons hun Winteravondconcert gegeven. Aan het concert hebben ook het van Speijkkwartet en Valse Wichter meegewerkt. Hoe een unieke combinatie van slagwerk en zang tot iets moois en verrassend kan groeien. Naast gezamenlijke werken werden er door de slagwerkgroep en de beide zanggroepen ook werken gespeeld en gezongen uit eigen werk. In de goed gevulde Petrus en Paulus kerk waren af en toe de emoties voelbaar, hier en daar werd een traantje weggepinkt. Het is voor zowel de slagwerkgroep als het van Speijkkwartet en de Valse Wichter een avond om met plezier aan terug te denken. Wij hopen uiteraard dat dit voor u als publiek ook het geval is.

Concert Noordpolderzijl

Herfstconcert Boréas geslaagd

Usquert – Muziekvereniging Boréas heeft zondagmiddag een herfstconcert gegeven in Cafe ’t Zielhoes op Noordpolderzijl.

Afgelopen zondagmiddag heeft de fanfare van Muziekvereniging Boréas een herfstconcert verzorgd op Noordpolderzijl. Het publiek luisterde naar een afwisselend repertoire. Het concert begon met de mars Bandparade en vervolgde met variërende werken. Zo kwamen er popnummers, marsen, klassieke werken en solostukken aan bod, zoals Toselli’s Serenata, Eloise, Saturday Night Fever, The Maid of the Moor en Sugar Blues. Als afsluiter speelde de fanfare de Martinimars. Boréas kan terugkijken op een geslaagde en gezellige middag met veel publieke belangstelling.

Zomeravondconcert

Muzikale seizoen Boréas met tevredenheid afgesloten

Usquert – Muziekvereniging Boréas heeft zaterdagavond 7 juli het muzikale seizoen afgesloten met het traditionele zomeravondconcert.

Dit jaar vond het zomeravondconcert plaats bij Koren- en pelmolen Eva in Usquert vanwege haar 200 jarig bestaan. Het publiek kon luisteren naar een afwisselend programma van Studio Noordenwind, de malletband en de fanfare. Het concert startte met acht nummers van Studio Noordenwind. Daarna speelden de malletband en de fanfare een aantal nummers om en om. Er werden gevarieerde nummers gespeeld zoals: Shape of You van Ed Sheeran, Elouise en I will always love you van Dolly Parton. Boréas kan met tevredenheid terugkijken op een druk en leuk seizoen.

Na de zomervakantie zal Boréas direct weer aan de bak moeten. In september staan er diverse concerten op het programma met onder andere Monumentaal Usquert en Tocht om de Noord. Daarnaast zal de vereniging weer hard aan de slag gaan met andere grote activiteiten, zoals de Jaarlijkse Uitvoering in maart en verscheidende marsoptredens.

DSCI0171.JPG