Malletband

De in augustus 2009 op gezette drumband is in juni 2016 omgezet naar een malletband. Een drumband bestaat uitsluitend uit  ongestemd  slagwerk  zoals snare drums, bass drum en percussie. Door de omzetting naar malletband  is er een groot aantal melodie instrumenten bijgekomen, te weten een xylofoon, marimba’s , een vibrafoon en marching bells.

De malletband is in staat om een grote variatie aan muziekstijlen te spelen, van popnummers en filmmuziek tot volledige concert werken. Maar ook (licht)klassiek word niet geschuwd. Hierdoor is de malletband bij vele activiteiten inzetbaar, zowel marcherend als tijdens concerten.

De malletband staat onder leiding van de instructeur Hans de Ruijter.

Er wordt wekelijks gerepeteerd op de vrijdag avond van 19.45 tot 21.45 in het Dorpshuis in Usquert.

Bezetting Malletband: Jorien Wierenga (melodisch slagwerk), Gerry Bulthuis- Bronts (melodisch slagwerk), Els van Dijk- Bronts (melodisch slagwerk), Mathilde van Os (melodisch slagwerk), Willy Terpstra (melodisch slagwerk), Hendrike van der Bijl (melodisch slagwerk), Anja Kremer- Hemmes (melodisch slagwerk), Anneke van der Molen (melodisch slagwerk), Fenneke Miljoen- Berends (melodisch slawerk), Erik Dijk (slagwerk), Bert van Gans (Slagwerk) en Marcel Veenstra (slagwerk)