Jaarlijkse Uitvoering

2018-03-10T19:30:00+01:00
2018-03-10T22:30:00+01:00

SUCCESVOLLE UITVOERING BORÉAS

Zaterdag 10 maart vond de Jaarlijkse Uitvoering van Muziekvereniging Boréas plaats. De uitvoering was net als afgelopen jaar in het Dorpshuis te Usquert, maar dit keer in de sporthal. De leden van Boréas hadden een zeer afwisselend programma voorbereid voor het publiek. Het programma werd zoals elk jaar met veel enthousiasme gepresenteerd door onze ladyspeaker Ria van Berkel.

Na de openingswoorden van voorzitter Evert Flikkema werd er muzikaal afgetrapt door Studio Noordenwind met het nummer Shape of You van Ed Sheeran. Dit opleidingsorkest speelde voornamelijk musical-, film- en popmuziek, zoals Viva La Vida van Coldplay of Jij maakt me Blij van Petticoat. Zo lieten zij ook echte meezingers horen met het nummer Carnaval de Hollandia. Deze medley bevatte nummers van Frans Bauer, Jody Bernal, Gerard Joling en Jan Smit. Het publiek kon tijdens het optreden de songteksten meelezen op een groot scherm.

Na het geslaagde optreden van Studio Noordenwind vonden de huldigingen plaats. Dit jaar werden er vijf leden verrast met een spelde van de overkoepelende muziekorganisatie KNMO en een mooie bos bloemen namens de vereniging. Elizabeth Oosterbeek en Jorien Wieringa werden dit jaar in het zonnetje gezet voor hun 12.5-jarige jubileum als muzikant. Bovendien werden Mathilde van Os, Menna van der Molen-Dijk en Sytze van der Molen in de schijnwerpers gezet vanwege hun 25-jarige lidmaatschap.

De avond volgende met de malletband. De malletband stond onder leiding van de instructeurs Klaas Boer en Hans de Ruijter. De malletband opende met het nummer Gloria de Fanfare. Er werden veel bekende nummers gespeeld zoals: Winter, Game of Thrones, Viva la Vida en Gonna Fly Now. De instructeurs en de malletbandleden wisten het publiek zeer te vermaken. De malletband werd gevolgd door het fanfareorkest onder leiding van dirigent Harman van der Lei. Er werd geopend met de mars Rumisberger. Bijzondere aandacht ging uit naar de trompettiste Selma Dalstra die op indrukwekkende wijze haar solonummer Sugar Blues speelde. De fanfare sloot het eerste blok af met het grote werk Italian Fantasy.

De avond werd vervolgd met een nieuw blokje van de malletband. Zij speelden nog een aantal gevarieerde nummers, zoals Let met Entertain You, Hallelujah, Clocks en Sky Full of Stars. De avond werd afgesloten met het fanfareorkest. Het repertoire van het tweede deel bestond voornamelijk uit bekende nummers. Nummers als Lay all your Love on Me van Abba, She Believes in Me en Une Belle Histoire vielen zeer in de smaak bij het publiek. De avond werd voldaan afgesloten door de voorzitter.

Als echte afsluiter speelde de malletband en de fanfare gezamenlijk Smoke on the Water van Deep Purple. Mede door de inzet van bestuur en leden en vooral ook van de vrijwilligers van het Dorpshuis kan men terugkijken op een succesvolle uitvoering. De avond eindige als vanouds gezellig met een bal na met een liveoptreden van de band The Hill.