Jaarlijkse uitvoering Muziekvereniging Boreas

2016-03-12T19:30:00+01:00
2016-03-13T00:00:00+01:00

Succesvolle uitvoering Boréas

Afgelopen zaterdag 12 maart 2016 vond weer de jaarlijkse uitvoering van Muziekvereniging Boréas plaats. Net als Boréas geslaagde 115 jarige jubileumuitvoering van afgelopen jaar, was deze uitvoering wederom in het Dorpshuis te Usquert. Dit jaar opnieuw in een volle zaal. De presentatie werd voor rekening genomen door Ria van Berkel. De speeches werden tot stand gebracht door voorzitter Evert Flikkema en bestuurslid jeugdzaken Elizabeth Oosterbeek.

De avond startte met het opleidingsorkest Studio Noordenwind. Dit opleidingsorkest speelt voornamelijk pop-, musical-, en filmmuziek. Het repertoire bestond daarom ook uit een zevental popliedjes zoals Candy van Robbie Williams, Mannenharten van Nielson en Fame van Irene Cara. Het publiek kon tijdens het optreden de songteksten meelezen op een groot scherm.

Na Studio Noordenwind kwam het tweede onderdeel aan bod, de drumband. De drumband stond onder leiding van Klaas Boer en bestond ook uit een zevental werken. Enkele nummers die werden gespeeld waren bijvoorbeeld: Dotan, Bongo Solereo en Somebody that I used to know. De nummers werden zonder enige aankondiging achter elkaar gespeeld.  Er was veel afwisseling in het programma.

De avond werd afgesloten met het fanfareorkest onder leiding van Harman van der Lei. Het repertoire van de fanfare bestond uit een negental afwisselende werken. Zo werden onder andere de volgende stukken gespeeld: Arioso van de componist Händel, Crazy little Thing called Love van Queen en Gate 11 van John Emerson Blackstone. Ook werd er dit jaar een solostuk gespeeld. De solo Concerto d’Aranjuez werd vertolkt door Elizabeth Oosterbeek. Een solowerk dat officieel voor gitaar en orkest is geschreven. De uitvoering werd afgesloten met de mars Martini en dus met het Groningse volkslied.

Ondertussen vonden er ook nog huldigingen plaats. Dit jaar werd er één lid en onze dirigent in de schijnwerpers gezet vanwege hun trouwe dienst aan de vereniging. Jacob Kluin was inmiddels 25 jaar bestuurslid en onze dirigent Harman van der Lei is twintig jaar de muzikale leider. Zij werden kort toegesproken en bedankt.

De avond eindige met een live optreden van de band The Hill. Het publiek, leden, dirigenten en het bestuur waarmee de avond natuurlijk tot zijn stand is gekomen, kunnen terugkijken of een geslaagde en gezellige avond!

Jubilarissen Harman & Jacob

Op de foto de twee jubilarissen Harman van der Lei en Jacob Kluin.